تحلیل تابناک خوزستان از بایدها و نبایدهای عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری؛
در شوسه‌زار پر دست‌انداز مطالبه‌گری، ترمز عدالت‌خواهی را نکشید. به عقب بر نگردید مگر برای مرور و استحکام مبانی. جریان‌های سوخته اول انقلاب را نبش قبر نکنید مگر برای عبرت‌آموزی.
کد خبر: ۹۰۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 20 September 2020
 
 
عده‌ای زیر پر و بال جریان عدالتخواهی را می‌گیرند. جماعتی خارج از گودِ آن می‌نشینند. برخی به پر و پای آن می‌پیچند. گروهی کُرک و پر آن را می‌ریزند. بله مبانی باید چکش‌کاری شود، دستیِ افراط‌کاری را باید کشید، چشم ظاهرگرایی را باید بست اما نقد را نباید با هفت‌تیرکشی اشتباه گرفت.
 
آقایان! کارخانه‌ تولید برچسب را مهر و موم کنید. اگر انبار مازاد دارید، بگذارید برای برچسب زدن به محکومان مفسد تا آنها را در جامعه انگشت‌نما کنید. در بازارِ درهم و برهم شبکه‌های مجازی و جلوی چشم دزدان عدالت، مدال‌های عدالت‌خواهی را که بر سینه‌ی دیگران می‌بینید، عیار سنجی نکنید. عدالت‌خواهان را در سیاهچاله‌ی استوری‌ها، سینه‌ی دیوار نگذارید. 
 
انگ‌ها را بگذارید برای انگل‌هایی که بچه‌های انقلاب را با کلیدواژه‌ی عدالت به جان هم انداخته‌اند. اگر ماشین عدالت‌خواهیِ یک جریان نیاز به پایین آوردن موتور دارد، لطفا ابتدا تا تعمیرگاهِ "مناظرات علمی" بکسل کنید. در شوسه‌زار پر دست‌انداز مطالبه‌گری، ترمز عدالت‌خواهی را نکشید. به عقب بر نگردید مگر برای مرور و استحکام مبانی. جریان‌های سوخته اول انقلاب را نبش قبر نکنید مگر برای عبرت‌آموزی. پایین و بالای شهر را بهم نیاورید مگر برای زیر و زبر کردن بالانشینان دون‌مایه.
 
فضای کشور گنجایش پرخاش رسانه‌ای را ندارد. اگر زور در بازو دارید، کرسی‌ های آزاداندیشی را که مطالبه‌ی رهبری است، مطالبه کنید.
بستر اینجاست؛ اینجا می‌توان زیرِ یک‌خم مبانی عدالت‌ورزی مدعیان را گرفت و پشت تفکرات التقاطی را به خاک مالید. بستر "نقد" سازنده را به نسیه ندهید.
_____________________________________________________________________________________
*یادداشت: زهرا محسنی فر       *سردبیر: سمیه همت پور
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار